NLC FERRY AB OY LEHDISTÖTIEDOTE 019-2016 Wasalinelle positiivinen tulos 2015

Wasaline onnistui kolmantena peräkkäisenä vuotena kasvattamaan liikennemääriä ja paransi vuoden 2015 tuloksen positiiviseksi.

Liikevaihto kasvoi tilikaudella 1. tammikuuta – 31. joulukuuta 2015 8,7% prosentilla 16,1 miljoonaan euroon. (14,8 Meur 2014).

Tulos poistojen jälkeen kohosi 375 tuhanteen euroon (-1,3 Meur 2014). Matkustajatoiminnan tuotot kasvoivat 11 prosentilla 10,2 miljoonaan euroon (9,2 Meur 2014) ja rahtitoiminnan tuotot kasvoivat 5 prosentilla 5,9 miljoonaan euroon. (5,6 Meur 2014).

MATKUSTAJA- JA RAHTIMÄÄRÄT

Matkustajien lukumäärä kasvoi tilikauden aikana 4,2 prosentilla 168 557 matkustajaan (161710 2014) sekä rahtimäärä kasvoi 4.2 prosentilla 14143 yksikkökuormaan. (13574  2014)

”Varustamon strategia on sisällyttänyt liikenteen luotettavuuden lisäksi panostuksen markkinointiin, myyntiin ja jatkuvaan asiakaspalvelun kehittämiseen motivoituneen ja osaavan henkilökunnan avulla. Kustannustehokkaat panostukset jotka aloitettiin 2014 tuottavat tulosta. Omistautuneen NLC Ferryn hallituksen sekä maa- ja laivahenkilökunnan kanssa Wasaline on todistanut, että on mahdollista harjoittaa kannattavaa laivayhteyttä Merenkurkussa. Tämä vahvistaa liikenneyhteyden tpainoarvon kasvuväylänä sekä todistaa kuinka tärkeätä on, että Midway Alignment of the Corridor etenee EU:ssa”

NLC Ferry Ab Oy, markkinointinimeltään Wasaline, on varustamo joka liikennöi päivittäin Vaasan ja Uumajan väliä M/S Wasa Express aluksella. Toiminta alkoi vuoden 2013 alussa. Wasaline hoitaa sekä rahti- että risteily- ja kokousliikennettä. Alukselta löytyy nykyaikaiset kokoustilat, kahvila, saaristolaispöytä, A la Carte, baari ja kauppa. Matka kestää neljä ja puoli tuntia ja hyttejä on myös tarjolla.

NLC Ferry Ab Oy / Wasaline

VD Peter Ståhlberg peter.stahlberg@wasaline.com