Q3-WASALINEN KASVU JATKUU

Wasaline on kuljettanut 174 865 matkustajaa tammi-syyskuun aikana, mikä on 8,0% enemmän kuin viime vuonna. Henkilöautojen osuus on kasvanut 7,3% (39 394 ajoneuvoa). Rahtiyksiköt ovat kasvaneet 1,9%.

Liikevaihto on kasvanut 2,6% 15,8 miljonaan euroon.

Polttoainekulut ovat kasvaneet 13,3%. Vaikka polttoaineen hinta on tänä päivänä ennätyskorkea ja keskihinta on noussut syyskuussa 32,7%, olemme onnistuneet energiansäästöohjelman avulla pienentämään kulutusta jatkuvasti sekä tehostamaan toimintaamme. Q4 tulee silti olemaan haasteellinen, mikäli polttoaineen hinta jatkaa nousuaan ja omalta osaltaan tulee vaikuttamaan negatiivisesti vuositulokseen.

Tilikauden tulos tammi-syykuun osalta on 8,4% viime vuotta parempi.

”Olen erittäin tyytyväinen tulokseen, ennen kaikkea siihen, että kasvua on tapahtunut kaikilla segmenteillä ja samalla olemme onnistuneet pitämään kulut viime vuoden tasolla. Koko Wasalinen henkilökunta on tehnyt kovasti töitä tämän tuloksen eteen. Vaikka luvut ovat erittäin hienot ja vuosi tähän asti on kokonaisuutena ylittänyt odotukset, jatkamme kovaa työtä saavuttaaksemme viimeisen kvartaalin tavoitteet. Tulevien kuukausien varaustilanne näyttää hyvältä.”

Peter Ståhlberg

Puh: +358 40 559 2353