Wasalinella ennätysmäinen heinäkuu

M/S Wasa Express, jatka ennätysten lyömistä Wasalinella. Sekä matkustaja-, että rahtipuolella käyttöaste on ollut fantastisen korkea ja useampi lähtö on ollut loppuunmyyty.

Strategia lisätä lähtöjen määrää aikavälille 27.6-11.8 on osoittautunut onnistuneeksi. Heinäkuun aikana Wasalinella oli 97 lähtöä, yli 30% kasvu lähdöissä verrattuna vuoteen 2013, jolloin liikennöinti alkoi.

Torstaisin, perjantaisin ja lauantaisin on ollut kaksi lähtöä sekä Vaasasta että Uumajasta.

Vaasasta lähteville tämä on tarkoittanut mahdollisuutta valita joko lyhyempi risteily tai viettää pitempi päivä Uumajassa ja palata iltalaivalla Vaasaan.

Heinäkuun matkustajamäärä oli tänä vuonna 46 073, mikä on melkein 2000 matkustajaa enemmän verrattuna edelliseen ennätykseen, joka tehtiin heinäkuussa 2018 matkustajamäärällä 44 157. (2013 matkustajamäärä heinäkuussa oli 35 403)

Heinäkuun henkilöautojen kuljetettu määrä nousi 11 870 yksikköön, mikä on merkittävä kasvu edellisiin vuosiin verrattuna.

Asuntoautojen ja -vaunujen varaukset ovat myös kasvaneet sekä lukumäärältään että metreiltään tänä kesänä, heinäkuussa kasvua oli yli 30%. Lomakaudesta huolimatta rahdin myynti on pysynyt tasaisen korkeana ja kasvanut 4% verrattuna viime vuoteen.

Pakettimatkojen myynti on noussut lähinnä Ruotsin puolelta. Kylpylä Tropiclandia ja huvipuisto Power Park ovat houkutelleet ennen kaikkea lapsiperheitä risteilylle ja lomalle. Ähtäri on myös tullut mukaan ja myynti kasvaa tasaisesti koko ajan. Melkein 20% kasvu on kiitettävä todiste siitä, että markkinointi Ruotsin puolella on tuottanut tulosta ja että myös tyytyväisten matkustajien kautta välittyvä puskaradio on toiminut.

Laivassa myynti on myös saavuttanut uusia huippuja heinäkuun aikana.

Edellämainittujen ennätysten lopputuloksena on, että koko liikevaihto on kasvanut 7,1% verrattuna viime vuoden heinäkuuhun, joka oli silloin all time high.

Nopeammasta ja matkustajaystävällisemmästä aikataulusta huolimatta Wasaline on onnistunut pitämään polttoainekulutuksen per lähtö alhaisemmalla tasolla kuin viime vuonna paljon johtuen jatkuvan käytön optimoinnin ansiosta.

“Uskomattoman loistavaa työtä koko organisaatiolta, kaikki on ollut 100% sitoutunut hyvään palveluun ja positiiviseen ajatteluun. Matkustajapalaute on ollut erittäin positiivista ja meidän terminaalihenkilökunta sekä laivahenkilökunta on ylistetty erityisen paljon tänä vuonna. Meidän uusi ruokakonsepti paikallisilla tuotteilla on ollut todella menestys. Olen todella ylpeä toimitusjohtaja ja on unelmatyö johtaa Wasaline varustamoa tällaisella lojaalilla ja hienolla organisaatiolla”

TJ Peter Ståhlberg

Business development manager

Jennie Hinz +358 50 4442872

NLC Ferry Oy Ab, markkinointinimeltään Wasaline, on varustamo, joka kuljettaa päivittäin matkustajia ja rahtia yli Merenkurkun. Laivamme tarjoaa kolmen ravintolan, baarin ja kaupan palvelut sekä hyttejä matkustajille.