WASALINELLA VAHVA Q3-TULOS – NOUSUA KAIKISSA SEGMENTEISSÄ

Wasaline kuljetti 77 806 matkustajaa vuoden kolmannella neljänneksellä (heinä-syyskuu), mikä on +3,4% enemmän kuin viime vuonna. (+2 659 matkustajaa). Henkilöautomäärä +8,7% ja nousi 20 218 ajoneuvoon. Kuljetetut rahtimetrit 72 776 m (+ 24,4%) ja kuljetetut tonnit +14,4% (76 135 tonnia).

Wasaline on vuoden 2017 aikana kuljettanut yhteensä 161 902 matkustajaa (nousua +25,2% Wasalinen ensimmäiseen liikennöintivuoteen 2013 verrattuna, ja +6,9% viime vuoteen verrattuna).

Avainluvut:

Wasalinen kautta myydyt hotellimajoitukset 2016-2017

Vaasa +13,9% ja Uumaja +4,8%

Liikevaihto tammi-syyskuu 2016-2017 +1,5 miljoonaa €

”Olen todella tyytyväinen tähän tulokseen. Koko Wasalinen tiimi on tehnyt todella paljon töitä tuloksen eteen. Vaikka luvut ovat erittäin hyvät ja vuosi kokonaisuudessaan on ylittänyt odotukset tulemme jatkamaan kovaa työtä, jotta myös viimeisen kvartaalin tavoitteet saavutettaisiin.”

Peter Ståhlberg

TJ

+358 405592353 peter.stahlberg@wasaline.com

NLC Ferry Oy Ab, markkinointinimeltään Wasaline, on varustamo, joka liikennöi Vaasan ja Uumajan välillä M/S Wasa Expressillä. Wasalinen toiminta alkoi vuoden 2013 alussa ja kattaa sekä rahti-, risteily- että konferenssiliikenteen. Laivalla on modernit kokoustilat, kahvila, saaristolaispöytä, Á la Carte, baari sekä myymälä. Myös hyttejä on saatavilla ja matka kestää 4,5 tuntia. Wasaline on ensimmäinen varustamo Itämerellä, joka pystyy tarjoamaan matkustajilleen nopean laajakaistayhteyden.