WASALINEN PUOLIVUOTISTULOS 2017

Wasaline kuljetti 81473 matkustajaa (tammi-kesäkuu 2017). Matkustajamäärä kasvoi 10,5%. Rahtimetriä kuljetettiin oli 143528 (+21,9%) ja tonnin kasvu oli 11,8% (160861). Pressrelease 010 VD Sid. 2 / 1 18.08.2017

Wasalinen liikevaihto kasvoi 13% ja ylsi 8,3 miljoonaan. Operatiivinen tulos parani 30,4% ja oli +0,43 M€.

Polttoainekulut nousi 11,6%.

Wasalinen kautta varatut hotellihuoneet näyttää myös voimakasta kasvua. Vaasassa Wasalinen kautta varatut hotelliyöt kasvoivat 57,9% ja Uumajassa 16,5%.

”On todella ilahduttavaa että kasvu on myös jatkunut heinäkuussa ja ennätyslukemat ovat jatkuneet joka saralla. Heinäkuun aikana kuljetettiin 44281 matkustajaa (2016-43293 matkustajaa) ja rahdin kasvu oli 28%. Heinäkuussa liikevaihto nousi 7,7%.

Tilläggsuppgifter / Lisätietoja

VD/TJ Peter Ståhlberg peter.stahlberg@wasaline.com +358 40 5592353

NLC Ferry Ab Oy, markkinointinimeltään Wasaline, on varustamo joka liikennöi päivittäin Vaasan ja Uumajan väliä M/S Wasa Express aluksella. Toiminta alkoi vuoden 2013 alussa. Wasaline hoitaa sekä rahti- että risteily- ja kokousliikennettä. Alukselta löytyy nykyaikaiset kokoustilat, kahvila, saaristolaispöytä, A la Carte, baari ja kauppa. Matka kestää neljä ja puoli tuntia ja hyttejä on myös tarjolla.