PRESSMEDDELANDE 017-2015 REKORDÅR FÖR WASALINE 2015

REKORDÅR FÖR WASALINE 2015

Wasaline har ett rekordår bakom sig på alla segment. Totalt reste 168 557 passagerare med Wasaline år 2015. Passagerarantalet ökade med 6 847 mot föregående år.

”Även frakten ökade på alla segment trots rådande lågkonjuktur, vilket är glädjande och ett bevis på ökande förtroende för Wasaline. Det visar att vi åtnjuter våra kunders förtroende. Att vi gör alla tiders passagerar- och fraktrekord sedan tax free slutade är något vi kan vara stolta över och bevisar hur viktig Kvarkentrafiken är för industrin och hela Kvarkenregionen”

Passagerar- och fraktsiffrorna som bilaga i pdf.

Tilläggsinformation VD Peter Ståhlberg +358 405 5592353 peter.stahlberg@wasaline.com

NLC Ferry Ab Oy, med marknadsföringsnamnet Wasaline, är ett rederi som trafikerar dagligen mellan Vasa och Umeå med M/S Wasa Express. Verksamheten inleddes i början av 2013. Wasaline sköter såväl gods-, kryssnings- som konferenstrafik. På färjan finns moderna konferensutrymmen, restaurang, café, skärgårdsbord, A la Carte, bar och butik. Hytter finns också till förfogande och resan tar 4,5 timmar.