PRESSRELEASE 020-2016 INBJUDAN TILL INVIGNING AV DEN NYRENOVERADE PASSAGERARTERMINALEN I VASA OCH OPEN SHIP EVENEMANG 14.3.2016

Välkommen till invigningen av den nyrenoverade passagerarterminalen i Vasklot, Vasa på måndag 14.3.2016. EU-parlamentariken Miapetra Kumpula-Natri inviger terminalen kl. 11.00. M/S Wasa Express öppnas för allmänheten kl. 12.00-17.00. Med på tillställningen ombord finns även våra svenska samarbetspartners som berättar om utbudet i Umeåregionen. Vi bjuder på kaffe, saft och sockergrisar samt ballonger till barnen.

NLC Ferry Ab Oy / Wasaline

Mer information: Försäljnings-och marknadsföringschef Maria Böling, e-post: maria.boling@wasaline.com, Tel. +358 40 512 8380

NLC Ferry Ab Oy, med marknadsföringsnamnet Wasaline, är ett rederi som trafikerar dagligen mellan Vasa och Umeå med M/S Wasa Express. Verksamheten inleddes i början av 2013. Wasaline sköter såväl gods-, kryssnings- som konferenstrafik. På färjan finns café, skärgårdsbord, A la Carte- restaurang, bar och butik. Hytter finns också till förfogande och resan tar 4,5 timmar.